Menu strony

Przeczytaj o historii central telefonicznych

Już w XVII w. ludzkość zaczęła zdawać sobie sprawę z możności wysyłania dźwięku za pośrednictwem metalowego przewodu. Możemy tego dowieść w prosty sposób za pomocą dwóch metalowych pojemników połączonych drutem.

MorphoSkins.pl - nowy wygląd telefonu
Pierwszy telefon, przypominający ten dzisiejszy, zrobiony został w 1876 roku przez Aleksandra Bella. Podobnie jak obecnie używany telefon stacjonarny, pierwotny wynalazek oparty był na elektromagnesie, który przetwarzał drgania cienkiej wykonanej z metalu membrany mikrofonu, wytwarzane za pośrednictwem fal dźwiękowych wytwarzanych przez mówiącego. Drugi elektromagnes odbierał i znów przeistaczał w fale dźwiękowe wibracje podobnej membrany znajdującej się wewnątrz słuchawki, która pierwotnie oddzielona była od mikrofonu. W roku 1889 Amerykanin Almon Brown Strowger stworzył automatyczną centralę telefoniczną, która początkowo łączyła telefony, z których numer wybierano za pomocą trzech przycisków, oznaczających po kolei: jedności, dziesiątki i setki. Pierwszy raz telefon z tarczą do wybierania numerów był użyty w 1896 roku, natomiast telefon z klawiaturą w 1963 roku.

czytaj:

Pozostałe artykuły

Kupujemy centralę telefoniczną - w którym miejscu jest najlepsza oferta

technika voip
Komunikujemy się z ludźmi na różne sposoby. Najprostszą formą komunikacji są oczywiście słowa. Ale wspomagają nas też gesty, jak również mimika twarzy. Z pomocą tych czynników można przedstawić wszelkie odczucia osobie, z którą rozmawiamy.


Teraz konieczność porozumiewania się na odległość zawładnęła ludzkością, a najzwyklejszy telefon stacjonarny posiada zbyt dużo limitów, aby mógł zaspokoić oczekiwania coraz bardziej wymagających użytkowników. Żyjemy w świecie, w którym podstawą „normalnego życia” jest posiadanie przynajmniej jednego telefonu komórkowego. Co więcej sam aparat telefoniczny nie jest wykorzystywany już tylko do porozumiewania sięna odległość, ale również jako źródło informacji oraz rozrywki. Najnowsze smartfony są wyposażone w szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, umożliwiają ciągły dostęp do sieci oraz wszelkiego rodzaju multimediów. Na przeprowadzenie rozmowy z najbardziej dzikich i odległych obszarów Ziemi pozwalają telefony satelitarne, które uzyskują połączenie wykorzystując krążące wokół Ziemi sztuczne satelity.

Ciekawym wyjściem, które najprawdopodobniej w niedługim czasie zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (zwane również telefonami VoIP), które w przeciwieństwie do tradycyjnych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, ale do sieci internetowej, a rozmowy są przeprowadza za pomocą VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego typu urządzenia dają możliwość prowadzenia dużo mniej kosztownych połączeń, często nawet nieodpłatnych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak zwykły aparat telefoniczny posiadający słuchawkę, klawiaturę a czasem też wyświetlacz, ale nie mają wyjścia do analogowej linii telefonicznej lub ISDN, lecz wyjście do Internetu, zwykle standardowe, identyczne jak przy komputerze. Co ciekawe, żeby korzystać z tej technologii nie potrzebujemy komputera. Wymagany on będzie jedynie do odpowiedniego ustawienia aparatu telefonicznego.

Dla potrzeb zwykle marketingowych utworzone zostały systemy contact center , nazywane też programami call center, czyli rozwinięte platformy telekomunikacyjne wykorzystywane do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, przy użyciu wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i tym podobne. Przykładem tego typu oprogramowania może być Altar Contact Center.

zobacz:

Ważnym elementem w porozumiewaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli zbiór urządzeń przeznaczony do łączenia użytkowników sieci telekomunikacyjnych na czas wymiany informacji jak przykładowo telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejsza z nich to cyfrowa centrala telefoniczna, która gwarantuje szybszy przesył oraz wspaniałą jakość dźwięku.
2019/04/20